Школа «Лінгва» була заснована в 1993 році.
Враховуючи чітке замовлення батьків та суспільства була визначена глобальна мета школи: "Результатом освітянської діяльності школа в перспективі бачить особистість учня, вододіючого творчим потенціалом і спроможного його реалізувати в повній мірі, особистість гнучку, адаптовану до швидких змін у світі, усвідомлюючи своє місце у ньому". Головна мета визначила найважливіші завдання: виявлення природних особливостей, творчих здібностей дітей, створення умов для їх реалізації та неухильного розвитку.
Школа "Лінгва" пишається доброзичливою атмосферою, яка панує у відносинах між учнями, батьками та вчителями. Школа непомітно, але виразно формує саму особистість. Дух школи складається з багатьох компонентів, але насамперед це дух співпраці, дух високих стандартів, дух радощів життя та спільних перемог.
Школа "Лінгва" обрала гуманітарно-економічний напрямок своєї діяльності, який дає можливість універсалізації освіти, широкого вибору шляхів подальшого навчання. Освітній вектор спрямовується на засвоєння змісту та способи організації суспільства, природи та людини.
За 16 років свого існування в школі навчалися 1567 учнів.
Сьогодні в школі навчаються 107 учнів. Середня наповнюваність класів — 10 осіб.
Для починаючих у школі існує базовий рівень; тих, хто прийшов пізніше, навчають за перехідною програмою, ліквідуючи ті прогалини в знаннях, що заважають учневі встигати разом з іншими. В школі існує індивідуальне навчання за межами класу впродовж 1 чи 2 чвертей. Є учні, що переходять через клас; ті, які навчаються екстерном. Розроблено технологію дистанційного навчання для тих, хто живе за межами Маріуполя, але хоче отримати освіту в "Лінгві". Всі сучасні форми навчання з успіхом реалізуються в школі, розширюючи можливості вибору для учнів найбільш преферентної форми.
В початковій школі впроваджуються елементи розвиваючого навчання за програмою Ельконіна - Давидова - Занкова. На уроках широко використовуються ігрові форми, екскурсії, ситуації вільного вибору. Імпровізації, творчий пошук, уроки-казки ("Математичний океан", "Пригоди Буратіно", "В гостях у суфікса") та інші. Підліткам відповідають більш комунікативні технології: парні та групові форми занять, на яких діти змагаються в знаннях, навичках та вміннях — математична гра "Слабка ланка", "Еврика" — змагання-дебати з географії, дуже цікаві для підлітків за формою та змістом інтегровані уроки, які широко проводяться в школі. Наприклад: для 5 класу — мистецтво та музика "Пори року", 6 клас — німецька мова та біологія; 9 клас — географія німецькою мовою за темою "Німеччина — країна сучасної Європи"; 10 клас — "Кохання" — інтегрований урок за віршами англійських, українських та російських поетів. Педагоги опановують метод проектів, який розвиває колективну творчість, відповідальність за рішення, сприяє розвитку креативного мислення. В старшій школі акцент робиться на самостійну дослідницьку діяльність із використанням інформаційних та телекомунікативних технологій; посилюється диференціація навчання та його індивідуалізація. Особливих успіхів школа досягла, навчаючи школярів іноземним мовам та комп'ютерним технологіям, використовуючи адаптовані компенсаторні програми. Широкий простір у школі надається науковому консультуванню, олімпіадам, теоретичним та практичним семінарам, екскурсіям, наприклад, екскурсія "Чорні піски" зі справжніми замірами радіологічного фону; "Життя Чехова" з подорожжю до Ялти та Таганрога, «Історія Козацтва» - Хортиця, відвідування історико-археологічних міст України та інших країн світу.
Для розвитку абстрактно-логічного мислення учнів педагоги школи визначили такі пріоритетні завдання:
формування самостійного мислення;
розвиток аналітико-синтетичних вмінь;
формування гнучкого креативного інтелекту;
створення умов для реалізації максимальних можливостей творчої уяви, фантазії, оригінальних ідей;
розвиток критичного ставлення до неоднозначних явищ, ідей тощо.
Реалізація таких завдань стала можливою завдяки впровадженню сучасних педагогічних технологій, методик.
Стали доброю традицією предметні методичні тижні, програма яких наповнена різноманітними заходами: відкриті уроки, цікаві зустрічі, виставки екзотичних рослин та тварин, предметів старовини, предметів козацького побуту; конкурси малюнків на певну тему; конкурси віршів про математику, хімію; читання лекцій старшими школярами молодшим; конкурси ораторів, публічні промови.
У школі працює 30 досвідчених педагогів, які постійно вдосконалюють свою педагогічну майстерність в рамках шкільних структур та в процесі самоосвіти — вчителі школи пишуть авторські програми, підручники, наукові статті, беруть участь у міських семінарах, конференціях, методичних секціях.
У 1992 році для педагогів школи було проведене місячне навчання за методикою інтенсивного оволодіння іноземною мовою. Семінар був організований Київським лінгвістичним університетом; через рік усі педагоги-лінгвісти стали слухачами курсу лекцій за темою "Сучасна лінгвістика та лінгводидактика"; минулого року всі викладачі вчились користуватися персональним комп'ютером. Школа має тісні зв'язки з Маріупольським гуманітарним інститутом, проводить спільні семінари з Британською радою; впродовж 3 років співпраця з представниками Корпусу миру. В рамках програми АССЕLS два вчителя школи стали переможцями другого туру конкурсу. Директор школи — учасник програми "Громадські зв'язки" Американського уряду. Учні школи — переможці українсько-американської програми "Freedom Suрроrt Асt"; 3 учня продовжують своє навчання на США, Мальті та в Канаді, з 2002 року визначаються спільні проекти з молодіжною організацією АІЕSЕС.
Створення умов для розвитку особистості потребує забезпечення навчально-виховного процесу міцною матеріально-технічною базою. Сьогодні школа має лінгафонне обладнання з великим вибором аудіоматеріалу; відеотехніку, відеотеку, яка налічує 80 навчальних та загальноосвітніх відеофільмів. Комп'ютеризація навчального процесу — безумовна необхідність, оскільки нові інформаційні технології відкривають шлях у XXI століття. Школа має вихід у INTERNET, комп’ютерні програми.